"Varnas efter patientens självmord" - Aftonbladet.se

" En svårt deprimerad 34-årig kvinna berättade om sina självmordstankar för sin läkare på vårdcentralen.

Trots detta ändrades varken medicinering eller annan behandling. Två dagar senare tog kvinnan sitt liv.

Läkaren, som behandlat kvinnan för utmattningsdepression under en längre tid, varnas nu av Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd. "


Kan inte förstå.... Har man haft psykiska besvär en längre tid och kommer till sin psykolog för samtal och berättar om sina självmordstankar, vad är det då för läkare som skickar hem en som vanligt? Gör en utredning om hur långt ner människan har sjunkigt! Släpp inte bara iväg dem, vi måste ta hand om varandra och försöka rädda dom människoliv vi kan!
Jag pratar av egen erfarenhet om psykiska bekymer och det är faktist inte att leka med, jag har vart riktigt långt ner men fått hjälp för de, annars hade jag antagligen inte funnits här idag!
Tycker att läkare borde ha lärt sig nu eftersom detta inte är första gången man läser om patienter som sökt hjälp men inte fått nån som dagarna/timmarna efter tar sitt liv!
Om ni inte bryr er om hur patienterna mår så har ni antagligen valt fel yrke!

tack för mig!

Källa:
Aftonbladet telegram 18/9 "Varnas efter patientens självmord"

Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback