Fuck it!!!







Studiestatus: NEDLAGT!







:'(


Nu väntar sängen... skiter i allt o vilket......
Min enda chans te studier är att någon tar ett lån åt mig... o de är ju JÄVLIGT LÄTT o något ja VERKLIGEN vill be någon om!!!!!
Varken vill eller kan be mor o far ens..
"Hej du, vill du va min vän så ta ett lån på 50 000 spänn åt mig annars kan de va" höhöhö..................................
PS: För er som inte förstod de eller känner mig så var ja ironisk nu!!!
Nej adjö världen, syns nån annan dag!

Kommentera
Postat av: Maria

ALLA har rätt att få studielån/bidrag genom CSN(mecenat heter det om man studerar på högskola) bara du studerar mer än 50% tror jag det är, eller om det är ännu mindre tom... De kan inte neka dig bidrag och lån om du ansöker om det, du får bidrag/lån efter hur mycket du studerar... Men neka dig, det tror jag inte de kan...



Jag var arbetslös och gick på arbetslöshetsåtgärd när jag sökte in till Bergsskolan och fick lånet hos CSN... När du väl börjat skolan och fått beviljat(vilket alla brukar få) lån/bidrag så får du ha ett jobb vid sidan av där du tjänar runt 50tusen(tror jag det var) om året på UTAN att förlora ditt bidrag och lån...



På lappen du ansöker om vilken utbildning du vill gå(till VHS iallafall) finns det en ruta du kryssar i om du vill ha information om studiebidrag/lån från CSN...



Hoppas du fått lite mer information om detta och att det inte känns helt hopplöst med studielån och att studera för dig... LYCKA TILL!!! =)

2009-02-25 @ 18:40:00
URL: http://mianrianmarrizzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback