ja e duktig ja!!

Gick upp halv 11 idag.. tog en promenad me Gaia o sen väckte ja älsk..
Så körde han mig te soc o själv åkte te glasögonhuset.. o hann även beställa en tid för klippning under tiden ja ordna me ekonomin ;p

men nu e de sista gången ja får pengar från soc.. räknas som "självförsörjande" sen så mitt ärende blir avskrivet!!
gud va gött!! känns jävligt skönt att ja bara behövde gå hos sen från mitten av dec fram te nu!
så har sammanlagt fått bidrag för 2 & ½ månad..

sen så hämta älsk mig o vi åkte o handla lite, tog oss en kaffe hos Jenny på statoil o sen åkte vi te Wasabutiken o handla lite där me =D

så JAG såg till med att både ja & älsk var duktigt idag :)
hehe och nu sitter vi här som två bär o somnar när som helst!! hade ju en liten myskväll igår så de blev riktigt sent!! somna nån gång vid 5 halv 6 i morse tror ja :S
så ikväll blir de tidigt godnatt!!!

har även vart hos mor o far o fikat.. o prata me dem ang mina studierplaner.. o troet eller ej men dom var riktigt positiva te något JAG kommit på!! de är inte ofta ;p
så far gav mig några tips o ideér.. så imorgon efter ja vart hos Pia ska ja te arbetsförmedlingen o få en underskrift på pappret te försäkringskassan och även diskutera studieplanerna lite.. så har skrivit ut papper om utbildningen och skolan ja vill gå..
o efter o ha hört va dem har o säga så ska ja vandra vidare te Swedbank och bara höra me dem vad som krävs för o få "studielån" hos dem..
Läste lite smått på deras hemsida igår.. o dom har studielån som man inte behöver börja betala tillbaka på förens första halvåret efter att man studerat klart.. o de känns ju lite skönt iaf..
behöver antagligen inte ta något mega lån heller så kommer ju inte o stå resten av mitt liv o betala på de iaf :)

så ja känner mig riktigt nöjd med dagen och planerna!
Även nöjd över att Gaia har sprungit som en tok hemma hos mor i typ 2 timmar så hon e superslut nu!! HÄRLIGT!! :D
snön var så jäkla djup i trägårn så hon fick verkligen jobba för o ta sig framåt!! benen bara försvann o snön gick långt uppe på magen.. men ack så kul hon hade o de var riktigt underhållande o titta på me ;p

sen så har ju hon i pappa haft den obligatoriska bus stunden me ;p ett måste för dem båda två när de ses tror ja :)

nej nu ska ja ringa Sandra o passa på o ta en rök samtidigt!
antar att ja inte årkar skriva nå mer ikväll :( förlåt men så blir de ibland..
men hör av mig imorgon när ja e tillbaka från mina ärenden =)

Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback