hmmmm jaha?

Anonym om Dagens ämne : Nyttigt med depression - Aftonbladet Kropp & Hälsa:
Jag helt säker på att nederlag i livet gör människan starkare, det är väl nästan självklart! En dag bestämmer man sig för att resa på sig och ta tag i livet igen.. och du lovar dig själv att aldrig mer hamna där.. Fem personer i min familj har drappats av depressioner.. 1 finns inte mer.. 4 mår idag toppen bra och lever livet! Vi har även lovat oss själva att aldrig hamna där, men att det är sunt att vara ledsen ibland.. Lagom ledsen. Utan min depression skulle inte jag vara den jag är idag..

Guuuuud va ja stör mig på anonyma kommentarer!!!
Stå för vem man är om man ändå tänkt yttra sig så att säga!

nu handlade det inlägget inte om att vara ledsen eller TILLFÄLLIGT nedstämd, utan om depression!! STOR skillnad!
Visst motgångar stärker en person och så även mig! Men inte fan har min depression stärkt mig, den förstör mig, sakta men säkert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Och HUR många gånger har man inte bestämmt sig för att det får vara nog och man måste ta tag i sitt liv?!
Depression är INGET man styr över speciellt mkt, det är en process som måste bearbetas och "gå över".
Skulle du säga samma sak till en person som är utbränd? de tvivlar jag på!
Båda dessa "sjukdomar" är något man SJÄLV måste behandla..
Ja lova mig själv när ja var 16 att ALDRIG NÅGONSIN bli så dålig igen, men inte fan visste väl jag att framtiden hade annat att servera!! 4 år senare rasade livet TOTALT igen... Och JAG vet av ERFARENHET under alla dessa år jag mått dåligt att minsta motgång PANG nere på botten igen, varesig de handlar om att man får IG på ett betyg, inte får jobbet man sökt, eller om någon är dum... Då sitter man där längst ner i pottan och undrar varför just jag?
Varför förtjänar inte jag något gott? VAD HAR JAG ATT LEVA FÖR? Så känner man så i 1-2 månader, sen blir livet ljusare igen nån månad, men sen PANG igen o fullt ras neråt! Så hade jag det KONSTANT under mina 4 "friska" år..
Hur ja känner och tänker nu kan ja villigt erkänna att det är inget jag vill belasta nån utav mina närmaste med!

 Tacka vet jag MIN depression!!! kommer o va den EVIGT tacksam för att den finns där o lurar och gör livet surt för MIG om och om igen! Kommer för evigt att tacka den för att den gör mig skör,självmordbenägen och inte klarar av ett vanligt liv! Men jag vet inte, ja kanske inte mår tillräckligt dåligt så jag har styrkan o bestämma över den?!
För kunde ja det så hade jag FAN INTE plågat mig själv med detta!

Detta är något jag blir RIKTIGT sur över när folk ska komma o tala om för en att:
  •  man inte är sjuk det är inbillning!!!
  • man själv bestämmer!!!
  • man kan "stänga" av det
    JAG ÄR INGEN JÄVLA MASKIN MED EN PÅ/AV KNAPP!!!!!
  • allting ordnar sig i slutändan HAHA skrattretande


Ni som "stängde" av er depression är mer än välkommna att kontakta mig
[email protected]

så kan ni mer än gärna få dela med er av er visdom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu framgick detta GARANTERAT super otrevligt, men jag bryr mig ärligt talat inte, många förstår inte hur de känns när folk talar om hur man ska göra/att det inte är något o bry sig om osv när man ropar rakt ut på hjälp!
Så den som kommer o ska försöka "lära mig" något om depression den tar JÄVLIGT fel!!


KLART SLUT!!!!!!!

Kommentera
Postat av: Maria

Aha... Okej... Trodde faktiskt inte att de hade räknat med dom... Men ändå, så himla många som 29st, det låter helt sjukt...??? Speciellt nu när sommaren ändå är så pass nära och fabriken går så bra som de skriver att den gör...??? Jerrys skiftchef sa att de tom snart får börja resta vissa ordrar för att de snart inte hinner med att producera i den takt ordrarna kommer in(hur mycket sanning som ligger i det, det vet inte jag, det var vad skiftchefen sa iallafall, tydligen)... Fast Wasa(I Tyskland) kanske planerar att "sno" ännu mer grejer från Filipstad snart, så de varslar i förhand, typ... Det förvånar mig inte iallafall... =/



Apropå kommentaren om depression... Den personen som skrev kommentaren har uppenbarligen INTE varit deprimerad själv, säkert inte heller haft närstående som varit deprimerade... Jag har heller aldrig varit deprimerad eller så, men jag vet ändå på ett ungefär vad en depression innebär och det kan verkligen inte vara lätt att halka ner i skiten av minsta motgång man möter...



KRAM

2009-01-17 @ 22:31:01
URL: http://mianrianmarrizzz.blogg.se/
Postat av: Dragana

Depression är inte nyttigt på någon nivå och de idioter som säger det har fel! Hur kan det vara bra för en människa att må så dåligt som det bara går?! :S



(Svar: Det är sant..!)

2009-01-17 @ 23:29:59
URL: http://iseedee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback