feel like a human again!!!!

japp äntligen.. första dan ida som ja inte spytt på!!! weeeeeeeeeei!!!
fast trodde de var bra nära typ 1 ½ timme efter ja käka på louise förut.. kände att all min färg försvann, munnen vattnades o ja ble knäsvag.. men efter o känt så nån timme så återgick de till "bara" vanligt illamående.. SKÖNT!!!
Fick ju erfara igår vad dålig ja e på o tugga min mat igentligen!! INTE mysigt!!! men men så är de..
så nu hoppas ja att de fortsätter på bättringsvägen...
är lixom inte så jätte kul eller trevligt när man inte ens får behålla en klunk vatten.. men men de ligger förhoppningsvis bakom mig nu!

verkar som om mina "magsjukekänningar" ja hade från onsd-fred förra veckan som aldrig ville bli mer än känningar behövde en bakfylla för o bryta ut!! USCH o fy!! not cool!

men men hade som plan o lägga mig vid 11... de SKET sig!!! Fasta i internetsvärld!
hitta en annons på blocket om en amstaff kennel som väntade sin första kull.. som enligt mig är en total KATASTROF parning!!! Förstår inte, är man så j*vla penningkåt eller va är de??
när man väljer att avla på dessa hundar som INTE är:

*HD/AD röntgade
*MH beskrivna
*och Ataxi testet väntade dom resultat från

Inga spec meriter hade någon av hundarna heller, inom någon gren!!
Så står de att dom vill att deras valpköpare ska hälsoundersöka valpen vid lämplig ålder för att avelsarbetet ska kunna utvärderas?!  Ska man då inte vara en ordningsam uppfödare och en förebild för valpköparna och göra det på sina avelsdjur innan man parar dem!!
Blir lite måttligt ledsen o sur när ja ser sånt som detta.. Vad ska detta ge rasen?! Visst de kan bli jätte bra men samtidigt så katastrofalt dåligt!! Varför ha så bråttom så man skippar hälso biten o bara avlar för man tkr att ens hund är snäll, söt, vacker, lättlärd m.m En parning ska väl även ha en plan bakom sig, som man kan tänka sig gynnar rasen!!
Men men alla har vi olika syn på livet tyvärr :(
Ja blir riktigt ledsen när ja ser sånt här iaf :'(

nej nu ska ja ta min tekopp o gå in o lägga mig i sängen o läsa lite.. får se om ja orkar va aktiv imorgon ;p

Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback