WOW en uppdatering ;)

Hej hej blogg världen :D Tänkte ge ett litet bevis på att både ja o hunden lever iaf :D hehe
Så nu när det hänt en del så tänkte jag berätta med hjälp av lite bilder ist.. är lättare så :P

Så här kommer Gaias uppdatering ;)

Vi har vart med Sabine i Nordmark hos Mona. Alltid lika trevligt... Både för mig och hunden :D Gaia är helt tokig i o va i skogen o kunna springa ut o in som hon vill.. DET ÄR LIVET säger hon typ :P Sen så får hon ju sova i sängen när vi är där o de är nog värt några guldstjärnor bara de för skruttan ;)
Så efter nått dygn på landet är Gaia helt slut och sover mer eller mindre 2 dygn sen :P bortsett från när ja bestämmer att vi ska göra någe..
Så här kommer två bilder ifrån sist vi va upp.. är 2-3 veckor sedan.

Försökte få Gaia te o sitta fint vid stenen... *hrm* gick inte så bra...
Första kortet: neeeeej detta va tråkigt ja hoppar ner...
Andra kortet: Sitta??? VAD är det??? är mkt bättre att röra sig så mkt som möjligt..
Och sen tredje kortet: Ok jag sitter väl ner då... MEN jag ska f*n lukta på blommorna iaf (nedan) *tss* hon e goo min skrutta


Springa runt som en galning o visa noll hänsyn de är jag som gjord för :D



Sen så har det hänt lite andra spännande saker i olycksväg också, inga allvarliga tack o lov men man blir bra trött ändå! I Nordmark skar Gaia upp höger framtass.. och när det väl började läka ordentligt.. Då tyckte Gaia de var tur o skada den vänstra istället :@ Blir tokig på skruttan o hennes tassar!!

Så i julklapp ska ja önska mig SKOR till henne.. de är en sak ja vet ;P

Sen så har hon även fått en taggtråd över näsan.. Den ni! Min syster o hennes gubbe va ute o gick me henne och Gaia sprang o luktade o missade taggtråden som fanns där... Tack o lov så blev de ju bara skrapsår.. Hade ju bleve VANSINNIG om den hade fastnat eller tagit ett öga eller någe.. Då kan ju denna j*vla bonde vid Storbroa här i stan räkna me att han hade fått betala veterinär kostnade me..
Då de är lag på att man inte får använda taggtråd till boskap eller ha det liggandes runt om.. De hade han åkt reält på!! Det hemska är bara att det är en fruktansvärt vanlig vandringsslinga där för filipstadsbor med hundar.. Så har försökt varna andra o hoppas på att de inte slutar värre för någon annan krake..



Annars så har väl Gaia mest tagit till vara på solen ute på balkongen :P Den hunden kan verkligen bli HYSTERISK när vi går upp på morgonen o hon upptäcker att de är sol ute!! Gnäller, piper och nära inpå SKRIKER att hon ska ut på balkongen.. hehe är lite kul o se.. O sen när hon kommer ut så placerar hon sig på standardplatsen och steker ett tag =D



Sen så har jag kännt mig lite krasslig till o från också, så de har hänt att ja myst ner mig under täcket i soffan o de är såklart bland de bästa som finns enligt Gaia.. att mysa med täcket.. hehe hon lämnar inte täcket för något i världen!! Så länge täcket finns i soffan finns även Gaia där..



Sen har de ju bleve en o annan lång promenad.. fast de är ju inget ja tar kort på.. De ser ju ut likadant varje da så ;)

Har även vart på... hmm få se nu... 4 utställningar sen sist tror ja det blir..

En i köping på Amstaff rasspecial.. De gick SKITBRA!!! Gaia fick 1 kvalité och placerade sig som fjärde bästa juniortik med HP :D är en stolt matte kan ja säga!!



Sen har vi haft en i Vålberg. Gaia fick en 1 i kvalité och även där blev hon fjärde bästa juniortik med HP :D :D :D
Gaia ser sååååå stolt ut på denna bild min vackra snosa!! Men det kommer två från denna utställning.. Då hon även bjöd på sin bästa "tiggarmin" haha sååå söt!





Sen så kommer vi till Värmlands höjdpunkt i utställningssamanhang... Ransäter :)
Där gick de också super bra.. en 1:a kvalité och fjärde bästa junior tik.. :D




Sen så kommer vi till den sista.. Tånga hed som var i augusti.. Där gick de lite sämre för oss, men destå bättre för Gaia's bror Budda och ägare Sandra :D Gaia fick en 2:a i kvalité. Lite blandade känslor.. Är väldigt nöjd över min hund då hon är JÄTTE duktig och hur snäll o go som helst. Men är aldrig kul o få negativ kritik på sin älskling :) Men men..

Åter till Budda.. Han fick en 1 kvalité och blev andra bästa junior hane med HP :D GRATTIS!! Domarn sa även att om han var lite mer "färdig utvecklad" hade han bleve etta :D kul o höra!

Sen så till denna dagens STÖRSTA nyhet.. (det som igentligen gjorde att vi åkte te Tånga) Jennys tik Dundra blev två år dagen innan utställningen.. Och då hon redan hade många CERT sen förut så innebar de att om hon tog ett CERT till den dagen så fick hon titeln SUCH (Svensk utställnings champion) och ja antar att ni redan listat ut hur de slutade?? ;) Jag, Sandra, Madde, Britt, Frida o uppfödaren Ewa stog o bölade o skrek rakt ut!! De var ett vackert ögonblick ;) hehe Så stort grattis även här genom bloggen till en välförtjänt titel!

Tyvärr har ja inga bilder ifrån den utställningen men ja tror ni klarar er ändå ;)

Men tänkte avsluta "Gaias uppdatering" med två URSÖTA bilder på henne som valp som min sambo tog.. Har nyligen fått in dem på min dator o Gaia är ju verkligen söt som spunnet socker här :D hjärtat smälter bara ja ser bilderna! Enjoy :)




Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback