Mode?

Satt här och funderade lite. Vart kommer "vårt mode" ifrån igentligen?
- Är det designerna som bestämmer den?
- Är det kändisarna och stilikonerna?


Eller är det helt enkelt du själv?
det skulle vara kul om du kommenterade med just din åsikt.

Själv tycker jag att mode är något man skapar sig själv!
 Jag har aldrig vart en sådan som springer till närmsta märkesaffär och köper ett par jeans bara för att Victoria Beckham eller Kate Moss sågs bära sådana för 3 dagar sedan.
( Med detta så menar jag inte att det är något fel med folk som gör detta utan bara att jag aldrig har vart så. )

Jag har heller aldrig vart sån att det är det "dyraste" och mest populära märket just nu i kändisvärlden som jag bara måste ha på väskan eller brillorna. Visst jag har köpt både märkes väska och solglasögon, men jag går efter kvalité och material och kanske sparar flera tusen kronor ist för vilket märke som gäller just nu och .

Så läser man modebloggar, tidningar och liknande om vad som är inne respektive ute just nu. vad är det som säger att just dom sakerna är det?
Att just dom skorna är döden att bära medans dessa är drömmen?

Var en liten fundering som kom upp i mitt huvud här så jag är tacksam om just du som läser lämnar din åsikt om mode och vart du tror/tycker det kommer ifrån.

Själv så tycker jag som sagt att mode är något man skapar själv efter eget tycke, inte efter andra!
Fast antar att det är "folkströmmen" som avgör i slutet vad som är inne eller ej


image45
Lite bilder jag hittade från vårens olika Fashion shower


Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback