Borta för alltid :'(

Min kära lilla älskling som funnits hos mig sedan den dag ja föddes.. :'(
Min söta lilla vän som stått ut med mig oavsett vilket humör ja vart på...
Och ja pratar såklart om mitt födelsemärke (leverfläck) som jag HAFT på ryggen :D

haha de trodde ni inte va?

var upp till läkarn idag och dom tog bort den.
Gick riktigt smidigt, var bedövningen som sved lite annars kändes inget.

Så nu har ja sytt för första gången i mitt liv också, 3 st (!) blev det som minne efter min leverfläck.
Är otroligt att så många kan behövas, den var ju ändå ganska liten.
Tog ju bara bort den för att den satt mitt under bh-spännet och skavde :S

men men så är de..


Händelse rik dag idag.
Jag o Mimmi hade precis satt oss vid torggrillen för o ta en fika vid 10 när ja får syn på en kille som slår till en annan. (!)
En tisdag förmiddag kl 10 i Filipstad liksom!! Kompisen till den som slogs drog tag i honom o gick ner o satt sig på en bänk vid älven.
Någon halvtimme-timme senare kommer en bekant till mig och Mimmi och parkerar bilen på torget (vid älven där puckot satt sig).
Och samma kille som slogs förut säger till våran bekant, när han kliver ur bilen, att "jag vill prata med dig" och börjar gå emot honom. "jag har inget att prata med dig om" säger vår bekant som inte kände människan och fortsätter gå mot oss.
Då får den andra killen spel och sparkar sönder bakljusen på hans bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vår bekant bara vände sig om och gick för o kolla vad människan hade haft sönder, utan att ens öppna käften kommer den där galna människan rakt emot honom, skriker och slår till honom! Vår bekant bara tar upp kepsen som for av honom och sätter den på sig, säger inget eller något! (STARKT JOBBAT!!!!!!!! Skulle aldrig ja klarat av) Jag och Mimmi bestämmde oss för att nu ringer vi polisen, så Mimmi ringer o ja går närmare för att se bättre vad som sker för att vara vittne, då tar människan upp en glasflaska och tänker slå till vår bekant i huvudet med, men det lyckades han inte med då vår bekant satt upp armen emellan. Då får han ett knytnävslag till rakt i ansiktet, men då drog "den galna människans" kompis tag i honom och drog honom där ifrån. Efter det var de väl ganska mkt skrik från galningens håll men vår bekant blev med oss upp o fikade och tog de lugnt innan han skulle tillbaka till skolan.

Det roligaste av allt är:

Vart tog polisen vägen? Ja o Mimmi satt kvar där nere till ca halv 2 och ännu hade ingen polis kommit efter att "vi" ringt!
Det är fan hemskt, även fast man ringer och talar om att en person sparkar sönder en bil och "misshandlar" en person så kommer dom inte!!!!!!!!! Vilket förtroende man får för våra lagars män och kvinnor. Inget alls!

Usch säger ja bara vad arg man blir!!!!!!! och chockad, man trodde väl att man skulle få hjälp om de behövdes men nejdå!

Och nu då? Ska man inte ens kunna parkera på torget utan att bli attackerad, vart är vårt samhälle påväg!?

Nu blir de te och smörgås med mor och sedan kd på Tupperware möte. Hörs senare!!

Kommentera
Postat av: Sanna

HISSA & DISSA Listan är klar.



Din hiss och diss finns med och länk till din blogg.



Länka gärna listan i din blogg, så andra få ta del av den,bara roligt:)



ha en bra dag

2008-05-27 @ 21:33:36
URL: http://sannassanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback