Går inte att sova i detta hus!

När både mor & far är hemma som det var idag.
Mamma började jobbet kl 14.00 och far tror ja har ledigt för han vart på tjänsteresor hela veckan.
Men iaf. Vid kl 7 (!) börjar det.

Min rumsdörr åker upp som om någon sprängde bort den, jag håller på få en hjärtinfarkt fast i dörröppningen står bara min lilla söta mamma och frågar om jag vill ha te..... te? TE? kl 7 på morgonen och jag inte vaknat ännu. Nej tack mamma jag vill sova!

Sen så tror ja att alla i våran familj är födda med "klumpfötter" för det låter som en hel arme kommer när vi går över golven här hemma iaf. Så imorse ifrån kl 7 fram till 13 tiden så var det två arméer och sprang inne i vårat hus.

Vid kl 9 händer samma sak som vid 7. Min dörr sprängs bort när mamma kommer in. Med hemtelefonen.
"Det är till dig ja vet inte vem de är" jahopp, nyvaken, chockad och har fortfarande hjärtat i halsgropen efter att mor kommit genom dörren så försöker man låta "vaken".
Det var från neurologkliniken (ursäkta stavningen men kommer inte ihåg hur de svavas) som ringde för att fråga om ja kunde komma på onsdag, trött som jag var kunde jag inte komma på att ja hade något då men frågade för säkerhetsskull mamma men de var ok. Så på onsdag får jag kanske ÄNTLIGEN svar på vad min hemska huvudvärk och trycket bakom ögonen beror på. Fick remiss till den kliniken i februari och nu får jag en tid. Är bara att ta den o vara glad! :)

Sen så bestämde sig far för att göra iordning balkongen vid 10 tiden. Alltså snickra!!! och balkongen är utanför mitt rum.
Ja då fick man sova i 10 mintuers intervaller.

När hamrandet slutade så tänkte ja äntligen då kanske ja får sova tills klockan ringer kl 12. Tror ni ja fick de? NEJ!!!

Då börjar mobiltelefonen ringa som en tok, så mkt folk som velat ha tag i mig idag kommer aldrig mer att ringa till mig :P

(vid detta laget hade mor vart inne en tredje gång på samma sätt som dom två förra, dörren sprängs bort & jag får nästan hjärtinfarkt. Denna gång var det för att hämta hunden som sov brevid mig)

Pratade lite med folk och tillslut bestämde ja mig för att ljudlös och utan vibrator är jätte bra! Sagt och gjort!
Men nu så ringde ju min klocka och det var igentligen dags att gå upp, men jag ställde fram kl en timme (måste ju va pigg ikväll) och somnade om ganska fort.

12:30 sprängs min dörr bort igen!!!!!!!!!!! (fjärde gången) jag får nästan en hjärtinfarkt och i dörröppningen står min söta mor igen. (som dom andra gångerna)
Kom ner och ät nu.... Äta? ÄTA? nu? jag har inte ens slagit upp ögonen, fick bara fram. - Jag äter senare.
Sen stängdes dörren och jag bestämde mig efter en stund för att nu ger ja upp. Så vid 13.00 tiden gick ja upp.

Så drack förut en te kopp för att komma igång, men nu känner ja att de går nog kanske ner lite mat.


Någon som vill byta bostad med mig till sommaren i 4 veckor när mor & far har semester samtidigt? :P

Syns senare!

Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback