GB Glass - Banana Joe

Minns min absoluta favorit glass när ja var liten :)
har försökt förklara den för flera olika personer men ingen tycks minnas den... var tillome så illa så ja börja tro att ja inbillat mig.. men här är den!!
Under 90-talet fanns den och sista året den såldes var 1996 :)



Nästlängst till höger på andra raden nerifrån.. DÄR finns älsklings glassen =)
O den glassen vi numer känner som Twister hette Spirello och var/är fortfarande en av mina favoriter..
Minns även Cool Bits som var små isglassar i en påse med form av fötter =D haha så sött!!
Nu när man ser hur mkt glassen kostade då och jämför med nu, så inser iaf jag att de är nog fan glassbranchen man ska ge sig in i ;p
Sen milleniumskiftet så har de ökat nästan alla glassar med en krona per säsong.. visst de är inte mkt pengar för personen som handlar.. men Glassen kostar ju inte mer nu o tillverka än den gjorde på 90-talet..

Här kommer året affisch me glassar =)


Kommentera
Postat av: Maddis

Cornetto Citron får helt klart ***** av mig å junior

2009-04-06 @ 16:30:40
URL: http://maddizz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hahaha.. 4 spänn för en Piggelin! De va tider d..

2009-04-06 @ 17:50:10
URL: http://stridsgudinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback