Varför??!

Satt precis o kolla runt o räkna lite ekonomiskt.... INTE bra kan ja ju säga..
tror ja får lägga mkt planer på is..
bla Gaias hundkurs :'(
o ja kan lova, ja gråter fan snart floder!!!

när ja får från försäkringskassan runt den 20:de
måste ja, betala min medlemsavgift till SKK..
utan den kan ja inte anmäla hundarna te utställningar..
måste även gå med i Svenska Terrierklubben, eftersom Gaia e över 9 mån vid nästa utställning så är de ett krav att vara medlem..
och dessutom så drar kursen ute på brukshundklubben igång när som helst..
så där måste ja me förnya medlemsavgiften + lägga till Niclas då de e han som ska gå me Gaiabaja...
o just ja, kursavgiften får vi la inte glömma :(
så detta är beräkningen efter de olika föreningarnas hemsidor..

SKK: 370
SVTK: 240
SBK: 320 + 60:- för Niclas + 500 i kursavgift.... + eventuella litteratur kostnader :S
1490 :- alltså i anmälnings avgifter kan man säga...

finner enbart ett ord just nu... SUG BALLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ursäkta min omogenhet, men kan verkligen inte rå för de just nu...
hmmmmmmmm ringa o fjäska för min farfar kanske?? han har ju lovat att de bara e o ringa... nog för ja verkligen inte vill de, men känns som de snart inte finns nån annan utväg.... dessutom ska ju 230:-av de ja får här näst gå till hundmat o de e ju VERKLIGEN prio nr 1...

nej nu tror ja att ja ska lägga mig i sänga o dra täcker över huvudet o hoppas på bättre tider...

Ingen som är sugen på ett ljusparty i mars/april kanske??

Kommentera
Postat av: Jenny

Men vännen! SUG BALLE är två ord :-P

haha..

2009-03-06 @ 19:18:12
URL: http://stridsgudinnan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kom på en sak.. Skriv mej som ägare på henne på den terrier utställningen då.. Jag är ju redan medlem.. Så kan du flytta fram en räkning iaf =D



Pöss Pöss

2009-03-07 @ 20:20:56
URL: http://stridsgudinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentera:

Trackback